Forumindex
Författare Meddelande
<  Feedback  ~  Sähär blir du medlem på egenfirma.se!
ff
InläggSkrivet: Lör Apr 21, 2007 12:46 pm  Citera
Site Admin

Från: Göteborg

Några punkter om medlemskapet.

1. Det är gratis att vara medlem på egenfirma.se.

2. Vi ger inte ut din e-postadress till någon annan. Vi är sparsamma med utskick till våra medlemmar – i dagsläget mailar vi ett par gånger per år.

3. Du hjälper oss att växa genom att bli medlem.

Såhär gör du för att bli medlem.

1. Klicka på ”Bli medlem” längst upp till höger på sidan.

2. Fyll i dina uppgifter (du måste ange en fungerande e-postadress).

3. Vänta på att vi aktiverar ditt medlemskap (det kan tyckas lite krångligt, men att vi gör detta beror på att vi haft problem med forumspammare som lusar ner forumet). Normalt tar detta mindre än 24 timmar.

Problem och frågor?

Fungerade inte registreringen? Godtas inte mailadressen? Uppstår några problem eller om du har frågor, så är du välkommen att maila på info [a] egenfirma.se!
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
ff
InläggSkrivet: Sön Sep 16, 2007 8:21 pm  Citera
Site Admin

Vi har satt stopp för ”www” respektive ”.se” i medlemsnamnen. Det blir så opersonligt och inbjuder till forumspammande för att visa upp sin webbadress och få länkpoäng i sökmotorerna. Däremot är det helt ok att ha sin webbadress i sin info och i sin signatur.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Kristina
InläggSkrivet: Mån Sep 17, 2007 1:31 pm  Citera

Jag har tänkt på det där med hemsideadressen i användarnamnet och håller med om att det ser lite opersonligt ut. Vet inte riktigt varför jag valde min hemsideadress som användarnamn, men jag tyckte väl att det kändes logiskt.. Jag försökte även nån gång att ändra mitt användarnamn, men det kan man ju inte göra själv... Men du får gärna ändra mitt användarnamn till Kristina.

ff
InläggSkrivet: Mån Sep 17, 2007 7:50 pm  Citera
Site Admin

Sådär! Smile
Till överst på sidan
ff
InläggSkrivet: Mån Okt 01, 2007 12:23 pm  Citera
Site Admin

Vill bara upplysa om att vi får väldigt många idiotregistreringar med gmail nu, så vi överväger att stänga den. Om du registrerar med gmail-adress och inte får ett mail att du är godkänd inom 24 timmar så kontakta oss!
Till överst på sidan
sl
InläggSkrivet: Lör Nov 03, 2007 8:12 pm  Citera
egenfirma.se moderator

På grund av alla spammare som använder "mail.com" har vi nu tagit bort möjligheten att registrera sig med den adressen.

Får du som användare problem att registrera dig, kontakta oss på info [a] egenfirma.se!
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Lindroos
InläggSkrivet: Mån Nov 05, 2007 2:42 am  Citera

Lägg in en captcha på medlemsregistreringen så slipper ni manuellt granska alla nya medlemmar samt att det bli lättare för nya medlemmar att registrera sig.

PhpBB's egna captcha fungerar inte särskilt bra. Spambottarna tar sig igenom i alla fall.

Jag använder :
http://www.puremango.co.uk/

Detta tillsammans med en egentillverkad ordlista med svenska ord. Aldrig fått en spambot efter det. PM'a om ni vill ha koden som jag använder.
Till överst på sidan
grof
InläggSkrivet: Mån Sep 07, 2009 10:33 am  Citera

Om jag skulle vilja använda min gmail-adress istället för adressen jag fick ta till för att kunna registrera mig, hur gör jag då? Maila info [a] egenfirma.se?
Till överst på sidan
ff
InläggSkrivet: Sön Nov 22, 2009 5:23 pm  Citera
Site Admin

Ursäkta sent svar, men ja - om du vill använda din gmail så skicka ett mail och ange vilket användarnamn du vill ha så registrerar vi det manuellt. Smile
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)

Visa nästa ämne
Visa föregående ämne
Sida 1 av 1
Forumindex  ~  Feedback

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet